Logische vraag, maar dat is het voor veel ondernemers toch niet. Vandaag wil ik een casestudy vertellen van afgelopen week…

Deze week sprak ik met een ondernemer. Adviseur in waterstofbrandcellen.

Een gedreven man. Vol kennis en vol passie om de mythes in zijn vakgebied te ontkrachten. Vooral over de veiligheid zijn veel misverstanden.

Ik vraag: wie zijn je klanten.

Hij antwoord: We informeren gemeentes, nutsinstellingen, commerciële bedrijven

En ik vraag: hoe kom je aan die klanten?

En na wat gestamel zegt hij dat ze informatie avonden geven en dat het vooral via mond tot mond reclame moert komen.

Mijn derde vraag is: hoeveel bezoekers krijg je op je website.

Ter plaatse checked hij zijn statistieken en zegt: gemiddeld 600 en bij pieken 800 bezoekers per dag.

20.000 bezoekers per maand!

600 bezoekers per dag zijn een kleine 20.000 bezoekers per maand! En hij had geen idee. Iedere maand moest hij weer op zoek naar nieuwe mensen voor zijn informatieavonden, terwijl de bezoekers al naar hem toekomen…

Want geen van deze mensen komen op zijn mailinglijst.

Op zijn website is geen mogelijkheid om je aan te melden voor wat dan ook, ook niet voor een nieuwsbrief.

Ik doe hem de suggestie een paar pagina’s te schrijven met de 10 grootste mythes over waterstof als brandstof. Zet deze op je site met de mogelijkheid dat mensen deze kunnen downloaden in ruil voor hun emailadres.

Je zag zijn ogen oplichten. Dat was zo’n goed idee. Zo’n document kan ik wel maken.

Helaas kan ik je op dit moment niet vertellen hoeveel mensen hij nu per dag op zijn lijst krijgt. Het was deze week en hij moet nog aan de slag.

Maar reken is mee. 600 bezoekers per. Als 3% zich inschrijft is dat zo’n 20 mensen per dag. Dat zijn er ruim 6.000 per jaar geïnteresseerde mensen in zijn producten.

Heb jij al een lead magnet voor jouw toekomstige klanten?

Wat hij niet heeft is een aanmeldcadeau, een weggever, een giveaway of een lead magnet zoals dat in de internet marketing wereld heet.

Een cadeau dat je aan jouw ideale potentiële klanten geeft in ruil voor hun emailadres.

Heb jij zo’n lead magnet?

Ja, super! En werkt ie naar tevredenheid?

Een lead magnet is feitelijk de eerste transactie met jouw toekomstige klant. Die moet steengoed zijn. En steengoed in de zin voor jouw klanten steengoed.

Het moet:

  • Heel aansprekend zijn. Je bezoeker moet denken dat hij iets misloopt als hij deze lead magnet niet krijgt.
  • Het moet direct geleverd worden. Geen toekomstige kortingsbon, maar instant gratification. Digitale producten zijn daar ideaal voor.
  • Het moet direct te consumeren zijn. Je bezoeker heeft zijn interesse getoond, beloon hem daarvoor. Geef dus geen 6 weken durende cursus, weg maar iets wat ze nu nog, binnen tien minuten kunnen gebruiken.

Dit zijn enkele eigenschappen van een goede lead magnet.

Tijdelijk nog beschikbaar, mijn lead magnet voor jou!

Mocht je nog geen lead magnet hebben, dan kan je – nu nog – mijn ebook: ‘De 50 meest waanzinnige lead magnet ideeën’ downloaden. Gratis en voor niets.

Je krijgt 50 geweldige ideeën voor jouw nieuwe lead magnet, waarmee je binnen 30 minuten jouw aanmeldcadeau kan maken.

Let op. Dit document is binnenkort niet meer beschikbaar. Ik maak op dit moment een korte cursus om de allerbeste lead magnets te maken. Deze 50 ideeën worden daar een onderdeel van. En er komt uiteraard een nieuwe lead magnet.

Zoals ik al zei: een lead magnet of aanmeldcadeau is je eerste transactie met je toekomstige klant. Laat dat een waanzinnige ervaring zijn.

En nogmaals, een waanzinnige ervaring is niet een X-weken durende cursus, niet een product dat je klauwen vol geld kost en niet een product waar je 3 maanden aan moet werken.

Laat even weten wat jouw aanmeldcadeau is. Wat is de lead magnet die jij nu gebruikt? Schrijf het hieronder de video.

Mocht je deze video leuk vinden, druk even op het duimpje omhoog of de like knop. Abonneer je op mijn video’s op Youtube. Download het document: de 50 Meest waanzinnige lead magnet ideeën, nu het nog kan. En deel deze blog op Facebook en andere sociale media.

En ga je zo weer op pad, blijf gefocust, blijf groeien en inspireer de mensen om je heen.

Groet, Bastiaan

[bctt tweet=”Een lead magnet is de eerste transactie met je nieuwe klant. Zorg dat deze onvergetelijk is”]

Een lead magnet is de eerste transactie met je nieuwe klant. Zorg dat deze onvergetelijk is

[bctt tweet=”Een slechte klantenmagneet brengt meer schade aan dan geen klantenmagneet”]

Een slechte klantenmagneet brengt meer schade aan dan geen klantenmagneet


Bastiaan
Bastiaan

Hi, ik ben Bastiaan de Koning. Online Marketing Trainer, Spreker, Coach, Kajabi Expert, Oprichter Kajabi-Users.nl en de Kajabi-iDeal betaalplatform LinktoPay. Ik adviseer mkb en ondernemers hoe je snel professionele online cursussen kan maken en kan verkopen, binnen een professionele cursus omgeving.

    2 Reacties op "Heb jij een aanmeldcadeau voor je bezoekers?"

    • marc

      Ik heb een gratis e-book gemaakt als klantenmagneet. Heb nog te weinig bezoekers op mijn website maar met marketing wil ik het gaan promoten. Bastiaan, wie heeft de Online business booster gewonnen van de challenge die je gaf ivm filmpje maken en om youtube plaatsen?

      Marc

      • Bastiaan

        Hi Marc, waar gaat je ebook over?
        De challenge is gewonnen door Karin Pieper. Ik heb dit bekend gemaakt op mijn verjaardag op Facebook. Ik bedenk nu dat ik de deelnemers had moeten taggen. Want ook voor de runners up heb ik een cadeau. Wordt vervolgd! Groet, Bastiaan
        https://www.facebook.com/roadmap2independence/videos/1745356612344682/

Reacties zijn gesloten.