Iedere maand, iedere week, iedere dag nieuwe content verzinnen.

Blogs, quotes, nieuwsbrieven, noem maar op…

Ik zeg je, dat is niet te doen!

En erger nog. Het is helemaal niet slim!

Als we dan toch plastic, papier, blik, kleding electronische apparatuur moeten recyclen, waarom dan niet je content?

225 blogs en even zoveel nieuwsbrieven

5 jaar blog ik nu. Iedere week een nieuwe blog. Dat zijn zo’n 225 blogs die ik heb geschreven. En alle blogs zijn met een nieuwsbrief verstuurd.

De eerste twee jaar schreef ik echt iedere week een nieuw verhaal. En af en toe moest dat uit mijn tenen komen. Want hoe kan je nu telkens weer origineel zijn?

Verkeerde gedachte! Je hoeft helemaal niet iedere keer weer iets totaal anders te verzinnen.

En dat wist ik ook wel, maar ik ben eigenwijs en ik wilde het niet geloven of gewoon niet doen. Dus heb ik lang doorgeploeterd. Iedere week weer.

[bctt tweet=”Efficiency is doing things right – Effectiveness is doing right things” username=”Roadmap2indep”]

[bctt tweet=”If your work is so smart that online smart people can get it, it’s not that smart!” username=”Roadmap2indep”]

[bctt tweet=”Success is a result of being productive – not being busy.” username=”Roadmap2indep”]

Trio serie Content Recycling 1

10 Redenen waarom je je content moet recyclen

Misschien is je eerste reactie wel hetzelfde als ik vroeger had. Laat ik je daarom 10 redenen geven waarom je jouw content juist moet recyclen.

  1. Je krijgt nieuwe volgers en die kennen je oude blogs of content niet
  2. Sommige volgers hebben je email mogelijk niet geopend en hebben je blog nooit gelezen.
  3. Andere volgers hebben je blog ooit wel gelezen, maar zijn die half of helemaal vergeten en vinden het fijn om hem nog eens gepresenteerd te krijgen.
  4. Je oudere blogs worden steeds verder naar achteren gedwongen door je nieuwe blogs en zijn slecht vindbaar (hoe vaak gebruik jij de zoekfunctie naar blogs)
  5. Door oudere blogs opnieuw te promoten, krijg je meer reacties en interactie onder je lezers. Dat is goed voor je social proof en SEO.
  6. Je lezers zitten op verschillende (sociale media) platforms en komen niet snel naar jouw website. Dus breng je content naar je lezers toe.
  7. Je expert status groeit als je op meerdere platforms.
  8. Oudere blogposts kunnen met een update veel beter en interessanter worden.
  9. Door minder te produceren heb je meer tijd om te promoten (het ondergeschoven kindje van bijna iedere ondernemer)

En het allerbelangrijkste…

  1. Creativiteit kost tijd. Je bespaart tijd en energie door niet iedere week iets nieuws te verzinnen, maar gebruik te maken van wat je eerder hebt gemaakt.

[bctt tweet=”You can’t recycle wasted time.” username=”Roadmap2indep”]

[bctt tweet=”Work Smarter – Not Harder” username=”Roadmap2indep”]

[bctt tweet=”Procrastination is the thief of your time” username=”Roadmap2indep”]

Trio serie Content Recycling 2

Hoe kan je je content recyclen?

Even brainstormen over wat je zoal kan doen met je oude content. Als ik het zo opschrijf, dan zie ik vele mogelijkheden voor mijn eigen oude artikelen. Ik ben zeker niet de beste in recyclen…

  1. Breng oude blogposts onder de aandacht van je nieuwe volgers, bijvoorbeeld in je emailsequens.
  2. Fris oude blogs op en publiceer ze opnieuw.
  3. Breid je blog uit. Bijvoorbeeld van 5 tips, maak je er nu 10.
  4. Voeg nieuwe content toe, zoals video of een download.
  5. Maak een verzamelblog met verschillende blogs over hetzelfde artikel
  6. Plaats een oude blogpost op sociale media waar deze nog niet gepubliceerd is.
  7. Maak een ebook van je oude blogs
  8. Maak een presentatie van een artikel of blog
  9. Maak een infographic van je blog
  10. Enzovoort, enzovoort…

Wees creatief en doe je voordeel ermee!

 

Maak een weggever van je oude content

Als je echt razendsnel een weggever of lead magnet wilt maken, dan is hergebruik van je oude content de meest makkelijke methode. Kies een of meerdere blogs met veel reacties of veel likes. Bewerk deze blogs tot een download of PDF en zet hem op je site.

Eventueel kan je dit gerecyclede artikel gebruiken als tweede lead magnet of als extra cadeau voor je volgers.

10 Lead Magnet Ideeën en Voorbeelden uit Nederland

Wil je inspiratie hebben voor wat voor lead magnets je kan maken? Dan is de volgende (gerecyclede) blog iets voor jou!

https://www.klantgenerator.nl/10-lead-magnet-ideeen-en-voorbeelden/

 

En wil je ook de volgende stap maken met jouw online bedrijf? In de zijkant naast deze blog zie je mijn stappenplan: Meer klanten door internet – Ondernemen op de Automatische Piloot. Download hem en pas het toe. .

Vraag aan jou

Welke content ga jij recyclen en hergebruiken? En op welke manier kan je het anders inzetten of gebruiken? Schrijf in het commentaarveld hieronder.

Dit is het!

Als je straks op pad gaat, blijf gefocust, blijf groeien in inspireer de mensen om je heen!

Bastiaan

(oorspronkelijke post 30 augustus 2016, update 5 september 2017, update 27 maart 2018)


Bastiaan
Bastiaan

Hi, ik ben Bastiaan de Koning. Online Marketing Trainer, Spreker, Coach, Kajabi Expert, Oprichter Kajabi-Users.nl en de Kajabi-iDeal betaalplatform LinktoPay. Ik adviseer mkb en ondernemers hoe je snel professionele online cursussen kan maken en kan verkopen, binnen een professionele cursus omgeving.

    11 Reacties op "Content Recycling – Gebruik je Blogs opnieuw"

    • leanne

      Helaas heb ik nog niet dat aantal blogs dus hergebruiken gaat hem op dat vlak nog niet worden. Maar ik wel wel heel veel informatie waarvan wel goed een blog te maken is. Altijd slim en bedankt voor de goede tips

    • Jolanda Touw

      Goede blog, Bastiaan. Hetzelfde onderwerp kun je ook vanuit telkens een andere hoek belichten en opdelen in subonderwerpen. Is voor mij nog wel een uitdaging… voordeel is dat je blogs dan wel korter worden.

    • Esther

      Helemaal waar. Zelfs video’s kun je na een paar maanden gerust opnieuw plaatsen. We krijgen als mensen zo enorm veel informatie op ons af, zeker op sociale media, dat hergebruik niet opvalt, en zelfs soms juist gewaardeerd wordt.
      Ik ben zelf voor het tweede jaar geabonneerd op een wekelijkse mail, en krijg elke week precies dezelfde mail als een jaar daarvoor. En toch zijn die mails ook dit jaar weer relevant. En denk je echt dat ik die van vorig jaar onthouden heb? 🙂

    • Marjorie

      Ik ben nog maar net bezig met bloggen. Eerst maar eens produceren, recyclen is voor later!

    • Wendy

      Goede tip! Wat je ‘toen’ schreef kan nu ook weer heel actueel zijn! Dus waarom niet nog een keer gebruiken of er naar verwijzen!
      Leuk dat je een filmpje hebt toegevoegd!!
      Fijn paasweekend alvast!

    • Alexandra Maas

      Ik moet altijd denken aan mijn oudste broer die predikant was, en tot zijn vreugde alle preken van zijn voorgangers ingebonden in zijn studeerkamer kreeg aangeleverd. Hij is ze, soms letterlijk alleen qua taalgebruik, gaan hergebruiken, vanaf 1939 af… niemand had het door!!

      • Bastiaan

        En gelijk had ie. Als het een goed verhaal/preek is dan is het zeker waard om het opnieuw te gebruiken? Ik denk dat het zelfs als een eer ervaren kan worden als je teksten jaren later nog gebruikt worden.

    • marc bijnens

      Fijn blogartikel! Je weet sommige dingen al maar zoals jij het beschrijft, is het duidelijker en zeker te doen, zonder je ” onproductief ” te voelen!

      Marc

      • Bastiaan

        Vervelend he dat ‘onproductieve’ gevoel als je even niets doet… Jouw bedrijfstak (beveiliging) daar is zeker heel veel te recyclen. Daarvoor geldt volgens mij precies hetzelfde als je zelf beschrijft, je weet sommige dingen als, maar je bent er nooit aan toe gekomen, of bent het even vergeten. Dan is het handig om het nog eens te lezen. Succes!

    • Nellie Timmermans

      Ik blog al 15 jaar, meestal nieuwe dingen, maar soms inderdaad poets ik oude blogs nog eens op. Dat werkt over het algemeen prima! Op mijn bovengenoemde site staan er verschillende vermeld. Regelmatig vervang ik de pagina met columns met een andere pagina met weer andere columns. Blijft interessant voor de lezers…

      • Bastiaan

        Als je al 15 jaar blogt, dan hoor je echt bij de allereersten! Complimenten! Ik heb in 2003 nog eens wat pogingen gedaan als guestblogger, maar veel had dat toen nog niet om het lijf.

Reacties zijn gesloten.