Iedere week zit ik achter mijn bureau naar een leeg papier te staren. Wat ga ik schrijven…?

Herken je dat? Bekijk dan de video…

je gegevens zijn veilig bij ons

 

Mijn blog is niet mijn bedrijf!

Ik heb een blog content kalender liggen met 52 blog ideeën. Ik zou zo een jaar vooruit moeten kunnen werken. Maar de ideeën op deze lijst raken niet waar ik op dat moment mee bezig ben.

 

En dan komt er een writersblock en daar ben ik er wel klaar mee. Blehhhh. Gedoe is het. Het kost me op deze manier soms meer dan 8 uur per week en dat is te veel!

 

En zo zat ik vandaag weer boven mijn papier te hangen. En bedacht, ik ben toch niet de enige die hier tegenaan loopt? Hoe kan ik dit probleem oplossen en direct mijn lezers, kijkers, jou dus helpen?

Ik dacht in het begin. Als ik veel blog en consistent blijf leveren, dan komen de klanten vanzelf. Want dat was mij verteld! Als je een online bedrijf wilt, moet je bloggen.

Nou, zo simpel is het dus echt niet meer.

De meeste blogs die online staan hebben hetzelfde probleem als mijn oude blog posts. Ze zijn informerend maar leiden nergens naar toe. Het is waardevolle content, zonder marketing.

Laat ik het anders zeggen:

Je blog is niet de marketing van je bedrijf.

Je blog gebruik je voor de marketing van een product of actie.

En dat vraagt een andere manier van denken. Wat het onderwerp van je blog post ook is, er moet een hele duidelijke call to action in zitten.

Je wilt dat je lezer niet alleen geïnformeerd of geëntertaind is. Je wilt dat je lezer ook iets gaat doen. Je wilt dat je lezer denkt: Heee, dat is interessant! Laat ik verder klikken, mijn naam achter laten, dit downloaden.

Dus je blog zal ergens naar toe moet werken.

  • Een optin voor een giveaway of lead magnet
  • Een aanbod voor een betaald product (dan wel doorklikken naar een affiliate site)

De plaats van je blog binnen jouw online onderneming, is dus gerelateerd aan een van de producten die je aanbiedt. En dat hoeft overigens helemaal geen betaald product te zijn.

 

Het vinden van een blogonderwerp.

Toen ik me vandaag dit weer realiseerde, stelde ik mijzelf de volgende 3 vragen:

  • Waar wil ik mijn lezers vandaag naar toe leiden?
  • Wat kan ik ze aanbieden?
  • Welk blog onderwerp kan ik behandelen dat daar naar toe leidt?

En het antwoord was:

  • Ik wil ze naar de Online Business Roadmap leiden. Daarin krijgen ze een grafisch overzicht van hoe een online onderneming er uit ziet. Dat geeft inzicht en rust bij het werken aan jouw online bedrijf.
  • De download van de online Business Roadmap. Een overzicht dat je naast je op je bureau kan leggen, zodat je bij iedere stap of product kan bedenken: Hoe past dit binnen mijn online bedrijf? Hoe hangt dit onderdeel samen met de andere onderdelen binnen mijn bedrijf
  • Als het schrijven van een blog mij gevangen kan houden binnen mijn onderneming, zal dat ook voor andere ondernemers gelden. Mijn fout dat ik mijn blog ooit zag als mijn bedrijf (ik heb een blog, dus ik heb een online onderneming). Die foute gedacht moet er uit! De plek die ik mijn blog gaf, veel te prominent en niet juist ingestoken. Dus dat is het onderwerp dat ik vandaag ga bespreken.

Download de Online Business Roadmap

Ik hoop dat je deze inzichten interessant vindt. Als je jouw volgende blog gaat schrijven, vraag je dan af, waar wil je jouw lezers naar toe leiden, wat kan je ze aanbieden, en welk onderwerp past daarbij?

Om je daarbij te helpen, kan je hieronder direct de Online Business Roadmap downloaden. Laat even je naam en emailadres achter, dan weet ik naar wie ik het gestuurd heb.

je gegevens zijn veilig bij ons

En ik ben heel benieuwd. Hoe zie jij jouw blog binnen jouw online onderneming? Schrijf je regelmatig? En neem je ook altijd een actie of call to action in je blog op?

Ik ben heel benieuwd!

Laat het even weten hieronder in de commentvelden.

Dit is het!

Als je zo op pad gaat, blijf gefocust, blijf groeien en inspireer de mensen om je heen!

Bastiaan


Bastiaan
Bastiaan

Hi, ik ben Bastiaan de Koning. Online Marketing Trainer, Spreker, Coach, Kajabi Expert, Oprichter Kajabi-Users.nl en de Kajabi-iDeal betaalplatform LinktoPay. Ik adviseer mkb en ondernemers hoe je snel professionele online cursussen kan maken en kan verkopen, binnen een professionele cursus omgeving.